+359 887 620 372 / 884 221 972 info@royalnuts.bg
0 елемента

Къде скрихте ЯДКИТЕ?

Пекан, орех, макадамия, бадем, кедрова ядки, лешник, шам-фъстък и дори суров слънчоглед са идеални преди или след тренировка. Нямате ли скрити запаси от тези здравословни ядки в тренировъчната си чанта?!

– „Не са останали дори черупките от шам-фъстъците“, „Мързеше ме да си поръчам (затова и ползвам ескалатора във фитнес залата)“, „Жената ми ги изяде, не я е срам!“, „Просто забравих“. Не си търси оправдания, а прочети следващите редове и виж от какво всъщност се лишаваш. Не забравяй, че не само любовта минава през кухнята, но и добрия тонус и здраве!

Ядките са пълни с мазнини лоши за сърцето ми?

Ядките имат мазнини, но те всъщност могат да ти помогнат да намалиш нивата на „лошия“ холестерол и липопротеините с ниска плътност. Ядките намаляват риска от развитие на кръвни съсиреци, които могат да причинят удар или инфаркт и всъщност подобряват „облицовката“ на артериите.

Ядките са малки атомни централи за тялото

Орехите съдържат ненаситени мазнини, омега-3 мастни киселини, фибри, l-аргинин, растителни стероли, витамин Е, както и други хранителни вещества, които са полезни за сърцето и добавят здравословен протеин към твоята храна.

Ето кратък списък с най-важните хранителни стойности на ядките:

• Бадем: богат на витамин Е (антиоксидант, който помага за предотвратяване на сърдечни заболявания и рак) и магнезий, който укрепва костите.
• Бразилски орех: източник на селен (антиоксидант) и фосфор.
• Кашу: богат на селен, магнезий, фосфор и желязо.
• Лешник: съдържа големи количества витамин Е.
• Макадамия: наситен с НЕнаситени мазнини (понижават холестерола).
• Фъстък: (всъщност не е ядка, а бобово растение), съдържа витамин B3 (стимулира здравата кожа), витамин Е и цинк, калий (подпомага бързото изграждане на мускулите) и витамин B6 („бетонира“ имунитета ти).
• Пекан: богат на витамин В1 (тиамин) и цинк.
• Шам-фъстък: пълен с фосфор, укрепва костите и зъбите и подпомага енергийния метаболизъм.
• Орех: богат на Омега-3 (намаляван мазнините и холестерола).

Няма ли да прекаля с мазнините? Колко ядки са ми нужни на ден?

Препоръчителната дневна порция ядки (знаем, че печените ядки, особено току-що изкочили от нашата фурна, с морска сол, са по-вкусни, но суровите запазват в пълна степен полезните си свойства) се побира в дланта на ръката ти. Прибави към нея и парче плод и имаш страхотна закуска преди или след тренировка. За по-разглезените препоръчваме консумацията с кисело мляко и овесени ядки сутрин (добави чиа – в пъти по-богата на Омега-3 и Омега-6 мастни киселини от сьомгата, годжи бери, ленено семе) или към салатата на обяд (става разкошна с кедрови ядки!).

Мъдрата порция от ядки трябва да съдържа от 130 до 180 калории, но като пресметнете тяхната хранителна стойност, това са добре изразходвани калории.

Нека тренировката да започне сега!

Автор на текста: Екипът на Royal – Ядки и сушени плодове

Pin It on Pinterest