ЯДКИТЕ И ПРИЕМЪТ ИМ ОТ ДЕЦА

Ядките могат да се консумират самостоятелно като бърза и здравословна закуска или да се използват за добавяне на хрупкавост и разнообразие към рецептите.

Суровите или печени и несолени ядки са най-здравословният вариант. Ядките с добавена сол или захар по възможност трябва да се избягват.

Според някои изследвания ядките трябва да бъдат въведени в при деца от шестмесечна възраст, точно както другите храни. Деца под пет години трябва да избягват цели ядки поради риск от задавяне. Хубаво е ядките да бъдат предложени под формата на тахани и брашна (смлени). Други проучвания твърдят, че ядките са силни алергени и трябва да бъдат включени след 3 година на детето. Преди да дадете ядки на Вашето дете се консултирайте с педиатър.

Ето няколко идеи, с които да включите здравословна шепа ядки в менюто на Вашето дете:

ЗАПОМНЕТЕ:

Насладете се на ядките като лека закуска или ги добавете към любимите си рецепти;

Избягвайте ядки с добавена сол или захар, изберете суровите ядки;

Въведете ядки в режима на децата си като паста от ядки или смлени ядки;

Деца под 5 години трябва да избягват цели ядки, поради потенциални рискове от задавяне;

ЯДКИ И АЛЕРГИИ

Фъстъците и ядките могат да причинят алергични реакции при някои деца. А ето и някои от  ядките, които трябва да се избягват:

Храните, които обикновено съдържат ядки*, включват:

Текстуриран или хидролизиран растителен протеин

Избягвайте да приемате ядки или храни, съдържащи ядки, ако сте алергични към тях. https://www.arsmedica.bg/aktualno/alergiya-kam-yadki

Коментари

BulgarianEnglishFrenchGermanItalianRussian

Call Now

Pin It on Pinterest